Anasayfa Blog Google My Business Nedir ?

Google My Business Nedir ?

Ahmet Atmaca
69 Görüntüleme

Google My Business Türkçesi Google Benim İşletmem; sitenizin arama sonuçlarında görünümünü iyileştirmenin en kolay yollarından biridir, ancak birçok işletme sitenizi tam potansiyeliyle kullanamaz.

Bu makalede, küçük işletmelerin neden bir Google My Business girişine sahip olması gerektiğine ve girişin olabildiğince yararlı ve etkili hale getirilmesi için neden zaman ve çaba harcayacağına değineceğim.

Google My Business Nedir ? Google Benim İşletmem

Google My Business  aslında bir yerel işletme listeleme hizmetidir ülkemizde yaygın olarakta kullanılmaktadır.

Örneğin, bazen yerel kafeler ve restoranların yanında Starbucks gibi çok uluslu şirketler için listeler bulabilirsiniz.

Büyük firmalar zaten Google My Business listelerine sahip olabilir, ancak her işletmenin, temel bilgileri doğru olarak alması ve müşterilere değer sunması durumunda önemli bir giriş yapma şansı vardır.

Bu listeleri birçok Google aramasında görürsünüz ve işletmeniz farklı şekillerde görünebilir. En belirgin olanı, işletme adınız için yapılan bir aramadır.

İşte marka adını doğrudan aradığınız bir tarihi erzurum kebapçısı örneği. Google My Business girişi sayfanın sağında görünür.

tarihi-erzurum-kebapcisi

Birisi böyle bir işletme adını aradıysa, kafe hakkında bilgi araması muhtemeldir ve Google My Business listeleri çok hızlı yanıtlar sağlayabilir.

Örneğin, adresi, çalışma saatlerini ve bir iletişim numarasını hemen görebilir ve incelemelerin bir özetini görebilirler. Görüntüler ve yol tarifleri bağlantısı vardır – arama yapan kişi birkaç dakika yürüme mesafesinde bir kahve arıyorsa kullanışlıdır.

Böylece araştırmacı ihtiyaç duyduğu ayrıntıları hızlı bir şekilde bulur, tek dezavantajı bilgileri işletme web sitesinden ziyade listede bulmalarıdır.

Bununla birlikte, listelemenin yararları büyük olasılıkla web trafiği kaybını telafi eder. Ayrıca, ürünler (veya kafeler için menüler) hakkında daha fazla ayrıntı için yine de tıklayacaklardır.

Bir işletme Google My Business girişinin aramalarda görünmesinin bir başka yolu, bir işletme türündeki yerel aramalar içindir.

Belki de Google My Businessi bu kadar güçlü yapan şey budur – bu listeler aramanın ilk sayfasına hakimdir ve bu durumda listelenen üç kafenin bu kadar belirgin bir konumda olmasından fayda sağlaması muhtemeldir.

Neden bir Google My Business girişine ihtiyacınız var?

Herhangi bir şekilde iş yapıyorsanız, bunlardan birine ihtiyacınız vardır.

İşte nedeni …

Arama sonuçlarında önem
Alakalı Kayıtlar için yukarıdaki örnekte gösterildiği gibi, bir giriş, işletmenizin arama sonuçlarında öne çıkmasına yardımcı olabilir ve çevrimiçi veya çevrimdışı olsun, kullanıcıların işletmenizi bulmasına yardımcı olabilir.

Listeler, marka adı aramalarında görüneceğinizi garanti ederken, bu tür belirgin bir konum “işletme türü” sonuçları için otomatik değildir.

Bu, işletme türünüz için yerel bölgenizdeki rekabet düzeyine ve inceleme puanları gibi faktörlere bağlı olabilir, ancak şansınızı en üst düzeye çıkarmanın yolları vardır.

Ancak, en iyi üç sonuca ulaşabilirseniz, kullanıcıları web sitenize veya fiziksel konumunuza çekmenin harika bir yoludur.

Yerel aramanın önemi
Google My Business tamamen yerel arama ile ilgilidir. Bu, işletmenizin yakınında yapılan aramaları ve konumun eklendiği alanın dışında yapılan aramaları içerebilir.

Örneğin, bir kullanıcı Pendik’deyse, yalnızca ‘cafe’yi arayabilir, ancak daha sonra Pendike giderse ‘ pendikte cafe’i arar.

Google istatistiklerine göre, tüm Google aramalarının% 46’sı yereldir, sonuçların Google My Business “üç paketi” tüm yerel aramaların% 93’ünde görünür.

Bu istatistikler, ‘yakınımdaki’ aramaların (yerel amaçlı olanlar) aramalarının akıllı telefon müşterilerinin% 83’ü tarafından kullanıldığını tespit eden Uberall’dan 2018 tarihli bir anketle destekleniyor.

Bu aramalar aşağıdaki kategorilere ayrıldı:

Yiyecek – 84%
Eğlence -% 56
Bankacılık -% 50
Giyim ve ayakkabı – 41%
Kişisel bakım -% 38
Anket ayrıca, mobil kullanıcıların% 60’ının gördükleri ilk iki veya üç sonucu ‘çok fazla’ tıklamalarını buldu; bu, GMB sonuçlarının mobil aramalarda nasıl göründüğü dikkate alındığında önemlidir.

Yerel arama sonuçlarındaki şansınızı artırmak istiyorsanız, anahtar bir Google My Business girişi olacaktır.

Mobil aramanın önemi
Büyük arama motorları için mobil arama artık masaüstü bilgisayar aramasını geçti. 2019’un ilk çeyreğinde, Google aramalarının% 62’si mobil, Yahoo’daki aramaların% 50’si mobil oldu. Muhtemelen baskın mobil işletim sistemlerinin Google araması için varsayılan olması nedeniyle, yalnızca Bing’in mobil cihazlarda az bir arama (% 23) vardır.

Rakipleriniz üzerinde olabilir… ya da değil
Bu birkaç şekilde işe yarayabilir. Öncelikle, rakiplerinizin Google My Business listeleri varsa, kullanıcıların sitenizi yerel aramalarda bulmak için daha fazla çalışması gerekir.

Daha az görünür olacaksınız ve kullanıcıların sitenizi bulmak için arama sonuçları sayfasını, daha belirgin Google My Businesslistelerini geçecek şekilde aşağı kaydırmaları gerekecek. Kendi girişinize sahip olmak, düz bir oyun alanında rekabet etmenize yardımcı olur.

Ancak, rakiplerinizin Google My Business girişi yoksa, bu sizin için bir avantaj elde etme şansıdır. Mobil ve yerel arama sonuçlarınız daha fazla göze çarpar ve arama yapanların girişinizi görme olasılığı daha yüksektir.

Müşterilerin sizi bulmasını kolaylaştırır
Girişler, arama yapanlar için hızlı bir şekilde, işletme bulmalarına ve ziyarete karar vermelerine yardımcı olabilecek önemli bilgiler sağlar.

Çalışma saatleri, popüler ziyaret saatleri ve yol tariflerine yardımcı olacak haritalar, arama yapanların mağazayı ziyaret etme olasılığını artırır.

Güvenilirlik
Web kullanıcıları artık bu profilleri görmeye alışık olacak ve işletmenize güvenilirlik kazandırabilir.

Girişler profesyonel görünür ve örneğin adres bilgileri ve incelemeler yoluyla güvenilir bir işletme olup olmadığınıza karar vermelerine yardımcı olan önemli bilgiler sağlar.

Arama varlığınızı güçlendirin
Fiziksel bir mağaza varlığınız olmasa ve çevrimiçi iş yapsanız bile, bu listeler genel arama varlığınıza yardımcı olur.

Örneğin, çalıştığım şirketin doğrudan bir mağazası veya satışı yok, ancak marka aramaları için görünen GMB listeleri arama varlığımızı geliştirmemize yardımcı oluyor.

ozge-reklam

Liste, sonuçlar sayfasına hakim olmamıza yardımcı olurken, bilgi bizi arayan potansiyel müşteriler için güvenilirliğimizi güçlendirir. İyi bir değerlendirme puanımız var, profesyonel fotoğrafçılık kullanıyoruz ve açık iletişim bilgilerini gösteriyoruz. Her şey yardımcı olur.

Giriş oluşturmak ücretsiz ve kolaydır
Bir Google My Business girişinin birçok potansiyel faydası vardır ve nispeten temel bir giriş bile arama varlığınızı artırmanıza yardımcı olabilir, bu nedenle bir tane oluşturmaya değer.

Gerçekten de, müşteriler işletmenizi ararsa ve bir giriş görmezse, bu kendi başına bir sorun olabilir.

Müşteri davranışlarına ilişkin öngörüler bulun
Google, girişlerinizle ilgili olarak müşteri davranışlarıyla ilgili bilgi edinmek için kullanabileceğiniz bazı yararlı veriler sağlar.

Örneğin, kişilerin girişinizi nasıl bulduğunu (web aramaları veya haritalar aracılığıyla) ve girişi görüntüledikten sonra yapılan işlemler hakkında bilgi görebilirsiniz.

google-benim-isletmem-musteri-istatistik

Bu tablo, müşterilerin sizi nasıl bulduğunu anlamanıza ve aradıkları bilgileri sağlamanıza yardımcı olabilir.

Google My Business girişinizi ayarlama
Buradaki işlemi özetleyeceğim, ancak yerel SEO için bu gerçekten yararlı kılavuz, Google My Business girişinizi oluşturma veya bu iddiayı talep etme hakkında daha ayrıntılı öneriler içermektedir.

Google My Business girişinizi eklemek veya talep etmek için şu adımları izleyin:

Google My Business’ı açın ve Google hesabınızda oturum açmadan önce sağ üst taraftaki hemen başlat’ı tıklayın.
İşletmenizin adını girin ve İleri’yi tıklayın.
İşletme adresinizi girmeden önce konumunuzun Google Haritalar’da görünmesini isteyip istemediğinizi seçin.
İşletme türünüzü listeleyin.
Müşterilerin kullanmasını istediğiniz iletişim bilgilerini (telefon numarası, web sitesi URL’si vb.) Girin.
Girişinizi tamamlayın ve doğrulayın.
Kurulduktan sonra, Google My Business gösterge tablonuza Google My Business ana sayfasından erişebilir ve görüntüleyebilirsiniz. Bunu, “Performans” ın altındaki “Ana Sayfa” sekmesinde bulabilirsiniz.

Bu, kullanıcıların işletmenizi nasıl bulduğuna, nerede gördüklerine (haritalar veya arama sonuçları) ve kullanıcıların gerçekleştirdiği işlemlere (ziyaretler, aramalar, yapılan rezervasyonlar vb.) İlişkin ayrıntıları gösterir.

Girişinizin nasıl performans gösterdiğini ve girişinizi optimize etmek için attığınız adımların performansı nasıl etkilediğini görmek için yararlı bir yöntemdir.

Google’da müşteri etkileşiminizi artırmak istiyorsanız Google Benim İşletmem i kullanmanızı şiddetle öneriyoruz.

Biz müşterilerimize web site ve bölgesel/yerel seo hizmetini verdiğimizde Google My Business ayarlalarını harfiyen yapıyoruz..

Kaynak: https://www.theukdomain.uk/google-my-business/

Siz de fikrinizi belirtin